İBB Barbaros Hayrettin Paşa Ortaokulu Özel Eğitim ve Destek Politikası
Vizyon: Her öğrencinin benzersiz ihtiyaçlarına saygı duyan, kapsayıcı bir eğitim ortamı oluşturarak, özel eğitim ihtiyacı olan ve öğrenme, dil ve sosyal konularda zorluk yaşayan öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeye çıkarmak.
Misyon: Özel eğitim ihtiyacı olan ve öğrenme, dil ve sosyal konularda zorluk yaşayan öğrencilerin bireysel gereksinimlerini karşılamak için çeşitli destek ve kaynaklar sağlayarak, onların akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek.
Stratejik Hedefler:
- Bireyselleştirilmiş Öğrenme Yaklaşımı:
- Her öğrencinin ihtiyaçlarına uygun bireyselleştirilmiş eğitim planları oluşturmak ve uygulamak.
- Öğrencilerin güçlü yönlerini ve zayıf yönlerini belirlemek ve bu bilgilere dayanarak öğrenme süreçlerini desteklemek.
- Uygulamalı ve İhtiyaca Yönelik Destek Programları:
- Özel eğitim ihtiyacı olan ve öğrenme, dil ve sosyal konularda zorluk yaşayan öğrenciler için ihtiyaca uygun destek programları ve etkinlikler düzenlemek.
- Destek programları aracılığıyla öğrencilere özel eğitim, rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sağlamak.
- Öğretmen Gelişimi ve Kapasite Artırma:
- Öğretmenler arasında bilgi paylaşımını teşvik etmek ve özel eğitim konularında uzmanlaşmış eğitimcilerden destek almak.
- Aile ve Toplum Katılımı:
- Aileleri öğrencilerin eğitim sürecine aktif olarak dahil etmek ve iş birliği içinde çalışarak öğrencilerin bireysel gereksinimlerini karşılamak.
- Toplumun farkındalığını artırmak ve özel eğitim konularında destek sağlamak için seminerler, atölye çalışmaları ve etkinlikler düzenlemek.
- Eğitim Ortamının Desteği ve Uyumu:
- Okul içi ve dışı ortamlarda özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin entegrasyonunu sağlamak için fiziksel, duygusal ve sosyal ortamları desteklemek.
- Öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun kaynaklar ve materyallerin sağlanması için okul yönetimi, öğretmenler ve veliler arasında iş birliği sağlamak.
Değerlendirme ve İyileştirme:
- Öğrenci başarıları ve gelişimi düzenli olarak izlenmekte ve değerlendirilmektedir.
- Veliler, öğretmenler ve yöneticiler arasında geri bildirim süreçleri düzenlenmektedir.
- Politikanın etkinliği ve uygulanabilirliği periyodik olarak değerlendirilmekte ve ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirmeler yapılmaktadır.
Beğen |
0 kişi beğendi